vrijdag 27 december 2019

Hampi dag 2

Vroeg opgestaan en voor het ontbijt naar Hampi gefietst. In Hampi een ontbijtje genuttigd (banana pancake en 'a strong black coffee'. Daarna doorgefietst naar één van de belangrijkste tempelcomplexen van Hampi: the sacred centre. Hier moesten we een flink eind wandelen en hebben erg mooie tempels gezien en best wel veel. En omdat we zo vroeg waren, was het relatief rustig.

Omdat het al heel warm was geworden zijn we gaan lunchen en tegen half 2 weer op de fiets gestapt naar het gedeelte waar we gisteren ook waren. Daar stond nog een tempel waarvoor een kaartje gekocht moet worden. Dat is een dagkaart, geldig voor meerdere tempels, zoals de tempel die we vanochtend bezocht hebben. Ticket kost 8 euro, dus wil je alle tempels waarvoor betaald moet worden, op 1 en dezelfde dag doen. Vandaar dat we terug moesten.

En toen de zon als wat begon te zakken hebben we de heuvel vlakbij Hampi nog beklommen. Ook hier staan tempels en grote rotsboulders. En er wordt geklommen! Althans, ik zag 2 haken.

Ondertussen besloten om het avondeten maar in Hampi Bazaar te genieten. Gisteravond vonden we het eten in het restaurantje vlakbij ons hotel niet echt geweldig. In Hampi Bazaar heerlijk gegeten: Marja falafel en Otto een masala papad, cashewnotencurry, rijst en raita. Heerlijk. En allebei een lassi erbij.

Morgen doen we wat rustiger aan, we hebben niet zoveel tempels meer te gaan, dus we starten pas om 08:30 morgen.